home sweet home

Hej :)

Vaknade vid 08.07 för att juliawester och JULIA ketolainen väckte mej :( Så höll dom på att ringa och smsa tills 10 :o
Somnade om och sov 1 timma tills 11 , sen gick jag upp började fixa mej med att sminka , klä på mej och så .
Sen packade jag väskan och mormor skjusade mej och juliawester till skutan . Där var det dressyrkurs så vi gick in i värmestugan och åt min lunch , Sen var dressyrkursen slut och alla kom upp :D Jag , aci och juliaw och olga FLUMMADE
hela dagen typ HHAHA , men vid två gick jag till stallet och började fixa finesse inför ridningen . Gick ned till volten med henne satt upp och började skritta på långa tyglar . Bytte varv och skritta några varv , kortade upp tyglarna och gjorde mycket volter och gjorde typ 2,3 skänkelvikningar . Tränade på att trava i ökadtrav utan stigbyglar . Bytte varv igen och så tränade jag lite till på volterna med att ställa böja lite . Men om jag ska vara ärlig så var det mest slängridning .
Så red jag ut den sista halvtimman i skogen :) . Duuuktiiig ponny som var lungn eller lugn vette fan .
Så red jag ner till volten dom sista 15 minutrerna och Travade med de längsta lädrerna som man kan ha på finesse , fick nästan inte i foten HAHA ! Så skrittade jag av och satt av :) Ponnifinesse fick 4 gooodisar Mohashaha :-D
Bortskämda hest :) ♥

Men nu är juliaketolainen hära hemma hos mej och hon ska sova hära :D
Någån som vill göra nåt ikväll då ;* ♥ `?

BILDER FRÅN RIDPASSET IDAG KOMMER :) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0